- Getallenlijn mat 1-20 (5-structuur)
Getallenlijnmat tot 20 met de 5-structuur in de kleuren en opbouw van het kralrenrek. De mat van vinyl is 3 meter. Geschikt voor binnen en buiten. Goed inzet voor bewegend leren.
€ 34,95 - Getallenlijn mat 1-20 (even en oneven)
Getallenlijn mat tot 20 met de even en oneven cijfers. De getallenlijnmat van vinyl is 3 meter en kan zowel als binnen als buiten worden gebruikt. Goed inzetbaar voor bewegend leren.
€ 34,95 - Getallenlijnmat 0-100 (10 structuur)
Getallenlijnmat 0-100, met de 10 structuur. De vinylmat is 5 meter en makkelijk uit te rollen. Te gebruiken binnen en buiten. Goed inzetbaar voor bewegend leren.
€ 34,95
Getallenlijnmat tot 100 kopen
Nieuw is onze getallenlijnmat van tot 100, De getallenlijnmatten zijn uit te rollen en zowel binnen als buiten te gebruiken. Voor leerlingen die hier veel moeite mee hebben is er ook de getalwaaier van Mijn Werkplekje, de getalwaaier helpt ook nog met het uitspreken van het getal.
Getallenlijnmat tot 20, even en oneven cijfers
Het begrijpen van even en oneven cijfers is een belangrijk concept in het rekenonderwijs. Het helpt kinderen bij het begrijpen van de eigenschappen van getallen en hoe ze kunnen worden gesorteerd. De getallenlijnmat tot 20 is een geweldig hulpmiddel om kinderen te helpen bij het visualiseren en begrijpen van even en oneven cijfers. Op deze mat worden alle nummers tot 20 geplaatst, waarbij de even cijfers in een wit vlak worden weergegeven en de oneven cijfers in een rood vlak. Door te werken met de getallenlijnmat, kunnen kinderen actief bewegen om te ontdekken welke nummers even zijn (zoals 2, 4, 6, etc.) en welke nummers oneven zijn (zoals 1, 3, 5, etc.). Ze kunnen springen van het ene nummer naar het andere op de mat om zo patronen te ontdekken en volgorde te begrijpen.
Bewegend leren met de getallenlijn matten
Een leuke activiteit die kan worden uitgevoerd met de getallenlijnmat is dat kinderen in paren samenwerken. Het eerste kind gooit een dobbelsteen of trekt een kaartje met een aantal erop. Vervolgens springt het kind naar het juiste aantal op de mat (bijvoorbeeld, als ze '4' hebben gekozen springt hij/zij naar '4'). Het tweede kind bepaalt dan of het gekozen nummer even of oneven is en geeft het antwoord. Op deze manier oefenen de kinderen niet alleen met het herkennen van even en oneven cijfers, maar ook met samenwerken en communiceren.
Een andere leuke activiteit om uit te proberen met de getallenlijnmat is een estafette race. Verdeel de klas in twee teams en plaats de getallenlijnmat aan de andere kant van het lokaal voor elk team. Het eerste kind van elk team begint bij het nummer '1' en springt vervolgens naar het volgende nummer. Het kind moet dan bepalen of dit nummer even of oneven is voordat hij/zij doorgaat naar het volgende nummer op de mat. Het team dat als eerste alle nummers tot 20 heeft bereikt, wint de race.
Door actief bezig te zijn met springen, bewegen en tellen op de getallenlijnmat tot 20, zullen kinderen plezier hebben terwijl ze hun rekenvaardigheden ontwikkelen. Ze zullen patronen herkennen, volgorde begrijpen en zelfs verbanden leggen tussen even en oneven cijfers. Kortom, door gebruik te maken van de getallenlijnmat tot 20 kunnen we op een leuke en interactieve manier werken aan het begrip van even en oneven cijfers bij kinderen uit groep 2 en 3 van de basisschool. Dus waar wacht je nog op? Laten we samen aan de slag gaan!